Prostějov se tak vymyká celosvětovým trendům a namísto toho, aby se snažil navýšit kapacitu MHD, bude ji omezovat. Osobně si myslím, že by se město mělo vydat naopak opačným směrem.
Pokud by více lidí využívalo MHD, vyřešil by se tím problém s přeplněnými ulicemi ve špičce, doprava v celém městě by byla rychlejší a plynulejší, ubyly by potíže s parkováním v centru a především by se tím vyřešil dlouhodobý prostějovský problém se znečištěným ovzduším. Netřeba připomínat, že zvláště v zimě je mj. i kvůli dopravě nedýchatelno, což se projevuje na zhoršeném zdravotním stavu obyvatel. Všem těmto problémům by se dalo předejít, pokud by lidé jezdili po městě autobusy.
Pokud jedou spoje jednou za hodinu, tak lidé nebudou brát MHD jako alternativu k osobnímu autu
Nebudou zbytečně čekat třeba tři čtvrtě hodiny na autobus. Aby se veřejná doprava stala skutečnou alternativou k osobním automobilům, musí být levná, rychlá, pohodlná, musí pokrývat celé město, ale především musí mít časté spoje.
Uvědomuji si, že Prostějov má omezený rozpočet, a pokud by si podporu městské hromadné dopravy vzalo jako prioritu, muselo by ušetřit jinde. Pokud vládnoucí koalice tápe, kde na to vzít, dám jim tip: Přestaňte živit oligarchu Černoška, přestaňte podporovat nenasytný sportovní byznys a přestaňte platit za fiktivní marketingové smlouvy a budete se sami divit, jak obrovskou částku ušetříte!
Mgr. Martin Hájek, Ph.D., Strana zelených / Na rovinu!
facebook.com/martinhajekzvrahovic/