Hlavním faktorem, který může mít negativní dopad na prodejnost nových developerských projektů, je nárůst cen stavebních prací, hypotéčních úvěrů a energií, což může mít za následek zvýšení nákladů.
Vzhledem k těmto okolnostem se dnešní developeři častěji zaměřují na výstavbu nemovitostí, které vyhovují současným trendům a požadavkům klientů. Například na byty s nízkou energetickou náročností, rozmanitost nabídky a různé segmenty kupujících, jako jsou rodiny s dětmi, mladé páry, senioři a další skupiny.
U realizace developerského projektu se začíná jevit jako velká výhoda, mít vlastní projekční kancelář a realizační tým pod jednou střechou. Zákazníků je málo a jsou mnohem náročnější. Je tedy nutností, aby developeři byli schopni operativně reagovat na změny a vyhovět poptávce.
Již nyní se najdou projekty, u kterých jsme tyto pružné změny zaregistrovali, když v průběhu roku developeři reagovali na změnu trhu nemovitostí přeprojektováním již hotového projektu. Jako příklad poslouží developerský projekt DOMY Vrahovice, který byl v původní variantě naprojektován jako výstavba 9 přízemních bungalovů. V návaznosti na poptávku se realizační firma rozhodla provést změnu a z několika bungalovů vytvořit úsporné patrové byty.
Jsme zvědaví, jestli se tento přístup k developerské činnosti bude objevovat častěji.